Retur

Det er lov å ombestemme seg. Som kunde hos gamera.no har du en lovpålagt 14 dagers angrerett og åpent kjøp i 60 dager. Les mer om angrett og åpent kjøp her.

Skulle du ikke være fornøyd med et kjøp eller produkt, kan du enkelt returnere det til oss via vår returportal

Hvordan søke retur

1. Trykk her for å komme til vår returportal og fyll ut skjema.

2. Når du har fylt ut skjema, så vil du motta en e-post fra Shipmondo med returetikett. I noen tilfeller havner denne i søppelpost.

3. Skriv ut returetiketten og fest den utenpå pakken.

4. Lever inn pakken på et av Postnord sine 1600 utleveringssteder. Trykk her for ditt nærmeste utleveringssted. 

5. Når vi får varen inn, vil vi sjekke den og holde deg oppdatert. Du vil få pengene tilbake eller ny vare senest 14 dager etter vi har mottatt returen. Ved retur på angrerett eller åpent kjøp er det kjøper som dekker returkostnaden. 

For å få pengene tilbake må varen(e) returneres i samme stand og emballasje som du mottok dem.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss på support@gamera.no. Vi besvarer alle e-poster raskt. 

Før du sender et produkt tilbake

Produktet skal være i samme stand som det kom i (med unntak ved retur pga. garanti) når det returneres. Bruk gjerne originalemballasjen til å returnere produktet. 

Ved retur av mobil eller nettbrett, så er det viktig at produktet ikke har noen form for kodelås eller er tilknyttet en brukerkonto. Har den det, vil det hindre oss i å behandle returen din.

Så før du returnerer din telefon eller nettbrett til oss gjør følgende:

- Fjern kodelås, passord eller mønsterlås fra produktet som hindrer oss i å åpne skjermlås

- Deaktiver/fjern Apple konto som er tilknyttet telefonen via iCloud, eller Google konto på Android telefoner (Samsung). 

Les mer om hvordan fjerne iCloud bruker fra iPhone og iPad her.

Les mer om hvordan Apple konto fjernes ved å trykke på her.

Les mer om hvordan du fjerner Google Lock ved å trykke her.

Klarna

Klarna har oversiktlig app der du kan se dine kjøp. Du kan også melde fra om du har returnert noe til oss, slik at fakturaen din blir satt på pause. 

Har du spørsmål om fakturaen din, kan du kontakte Klarnas kundeservice direkte. Om Klarna skulle mangle informasjon for tilbakebetaling, vil de ta kontakt med deg via e-mail.

Kortbetaling

Hvis du har betalt med bankkort, vil tilbakebetalingen skje til kontoen du la den opprinnelige ordren fra. Det kan ta 3-7 virkedager før pengene er tilbake på kontoen etter at vi har behandlet returen. 

Vipps

Har du betalt med Vipps, vil pengene bli refundert til kontoen som er koblet til Vipps. Det kan ta 3-7 virkedager før pengene er tilbake på kontoen etter at vi har behandlet returen.